Klient w centrum uwagi - Robert Zych


Każdy przedsiębiorca marzy o tym, by pozyskać prawdziwe dochodowego klienta. Oczywiście, przy wyborze firmy dla kobieta istotne jest Twoje doświadczenie, wiedza oraz opinia na rynku. Jednak to praca w zespole obsługi zadecyduje o tym, czy klient z Tobą zostanie!


Robert Zych posiada wszechstronne doświadczenie jako handlowiec, trener i szef firmy. Od niemal 30 lat zarządza firmą szkoleniową Kontrakt OSH. W niniejszej książce dzieli się z Tobą własnymi doświadczeniami i wiedzą z zakresu obsługi klienta. Co jest najważniejsze, autor opiera się nie tylko na uniwersalnych praktykach, ale zwraca uwagę na polskie realia oraz specyfikę klienta polskiego. Lektura książki pozwala przejść przez proces podejmowania decyzji zakupowych. Poznajemy sztuczki pozwalające wypracować pozytywną postawę wobec klientów oraz obronić się przed trudnym klientem. A większość klientów prawdziwie dochodowych do klienci wymagający. 

Po tę pozycję sięgnąć powinni nie tylko szefowie działów sprzedażowych czy account managerowie, ale tak naprawdę każda osoba, która ma regularny kontakt z klientem. Prawda jest taka, że gdyby niektóre firmy zainwestowały w szkolenie autora tej książki lub po prostu zakupili tę pozycję, może ich PR byłby nieco lepszy... ;) Bo obsługa klienta w większości firm w Polsce niestety jest na bardzo niskim poziomie. 

"Kamizelka ratunkowa"
Osobiście najbardziej w książce spodobała się kamizelka ratunkowa. Sama zajmuję się obsługą klienta i często muszę stawiać czoła próbom manipulacji oraz wywieranej na mnie presji. Jest to jeden z najbardziej stresogennych czynników w pracy accounta. Proste wskazówki, które pomagają oprzeć się tej presji nie tylko pomogą działać bardziej asertywnie, ale też zmniejszą odczuwany w pracy stres. Zastanawialiście się kiedyś co np. zrobić w momencie kiedy klient na Was krzyczy? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tej części książki.



Całość oceniam bardzo dobrze i będę często wracała do porad zawartych w tej książce. Jedyną rzeczą, która została przeze mnie odebrana negatywnie, jest dość obszerna reklama firmy szkoleniowej na końcu książki. Nie kupuję poradnika po to, by czytać o ofercie szkoleniowej jej autora. Jeżeli będę nią zainteresowana - na pewno znajdę odpowiednie informacje w Internecie. Wystarczyłoby podanie strony www.

Tytuł: Klient w centrum uwagi
Autor: Federico Moccia 
Wydawnictwo: Onepress
Liczba stron: 192 
ISBN: 978-83-283-1439-9

Udostępnij ten post

6 komentarzy :

  1. Według wielu naszych czytelniczek taką książkę powinny przeczytać firmy zajmujące się kompleksową organizacją ślubów. Naszym zdaniem to cenne porady również dla ludzi posiadających własne przedsiębiorstwa w innych branżach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Andrzej Kowalski8 stycznia 2019 12:20

    Akurat z tą pozycją nie miałem okazji się zapoznać. jednak ja bardziej jestem zwolennikiem gotowych rozwiązań informatycznych. Bardzo podoba mi się zasada działania CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy gdzie możemy panować nad bezpośrednią relacją z naszymi klientami, co w dzisiejszych czasach jest niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bartek Wolnowski16 lutego 2019 10:48

    Klient nasz Pan i ja się trzymam od zawsze tej dewizy. Jak dla mnie to klient poniekąd dyktuje warunki na rynku pracodawców. Dlatego ja zawsze jak mam dokupić jakiś materiał to skrupulatnie używam programu do kosztorysowania https://www.connecto.pl/program-do-kosztorysowania/ gdyż wolę być świadomy tego co ile będzie mnie kosztowało.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń