"Dlaczego mamusia przeklina. Rozterki wkurzonej mamy" Gill Sims


Zdecydowanie nie jest to książka dla "matki polki" i umartwionej, poświęcającej swoje dla potomstwa samicy. Natomiast każda (moim zdaniem, subiektywnie) normalna kobieta powinna podczas lektury naprawdę dobrze się bawić i cóż, nierzadko czytać o samej sobie.

Strasznie denerwują mnie kobiety, dla których rozmnożenie się jest jedynym życiowym osiągnięciem i uważają się z tego tytułu za uprzywilejowane święte krowy. Piszę to wprost i bez ogródek. Dostaję piany, gdy się z taką zetknę. :) Uważam, że każda matka jest też KOBIETĄ i ma prawo zarówno do gorszych dni, chwil słabości, popełniania błędów, ale także do dbania o swoje potrzeby, rozwijania się i odnoszenia sukcesów zawodowych.

Moje JA nie zakończyło się w momencie, gdy urodziłam. Nadal mam marzenia, które chcę spełniać. Plany, które będę realizować i potrzeby, o które chcę się zatroszczyć. Jeśli czasem będzie to oznaczało postawienie siebie na pierwszym miejscu, ponad (O MATKO!) potrzebami mojego dziecka - trudno. Chcę, by Zuzia wiedziała i czuła, że rola kobiety nie kończy się na maDkowaniu. :)

Wracając do głównego celu tego wpisu - książka jest naprawdę fenomenalna. Ellen ma dość życia jako kura domowa i postanawia pójść do pracy - chwała jej za to. Okazuje się, że wbrew obawom całego wszechświata, radzi sobie doskonale! WOW, matki mogą pracować! Nie myślą cyckiem :D

Pierwszej części nie czytałam, ale oczywiście ją nabędę, bo podobno jest jeszcze mocniejsza i lepsza. Wypowiem się, jak będę po lekturze.


Generalnie nie jest to jakaś genialna pozycja, nie zaskakuje niczym wybitnym. To lekka książka, której autorka pisze bez ogródek co myśli i czuje. Może właśnie dlatego czytając nie raz myślałam sobie: "O kurde, to przecież jest o mnie..." i wybuchałam gromkim śmiechem. Jesteś matką nie madką? Łap za ROZTERKI WKURZONEJ MAMY!


Ocena: 7/10

Tytuł: Dlaczego mamusia przeklina. Rozterki wkurzonej mamy
Autor: Gill Sims
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
ISBN: 9788327640116

Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz