Gotowanie na parze - punkt dla zdrowia!


Długo wahałam się czy wypróbować parowar, który od dwóch lat kurzył się w szafce. Wydawało mi się, że gotowanie w nim zajmie więcej czasu, a jedzenie nie będzie smaczne. Co się okazało?

Poza tym, że potrawy gotowane na parze są zdrowsze, o czym będę pisała za chwilę, są również po prostu pyszne. Nie dostrzegłam większej różnicy w smaku. Oczywiście, jeżeli najważniejsza jest dla Ciebie skwiercząca panierka i obciekający tłuszczyk - odczujesz różnicę. Jednak odpowiednia długość gotowania, przyprawienie jedzenia i dobre połączenie smaków sprawią, że gotowany na parze obiad będziesz pałaszować ze smakiem.

Jedną z najwygodniejszych rzeczy jest taka, że cały posiłek przygotowujesz tak naprawdę na raz. Mój parowar HOLDEN ma 3 piętra, więc zawsze wypełniam je po brzegi. Na samym dnie kładę mięso lub rybę, wyżej ziemniaki lub pierwszą porcję warzyw, a na samej górze warzywa, które mają gotować się najkrócej. Wychodzi pysznie i szybko!

Zalety gotowania na parze


1. Jedzenie ma wyrazisty i naturalny smak
2. Łatwiej będzie Ci zrezygnować z dodawania soli
3. Dania są bardziej lekkostrawne i mniej kaloryczne
4. Brak zawartości tłuszczu w jedzeniu dzięki parze wodnej
5. Oszczędzasz czas, ponieważ (jak pisałam wcześniej) wszystko gotuje się jednocześnie!
6. Przygotowanie posiłku jest dziecinnie proste
7. Nie ryzykujesz, że przypalisz swój posiłek :)
8. Gotowane w ten sposób dania tracą mniej witamin i substancji odżywczych niż podczas gotowania, smażenia czy duszenia
9. Uniwersalny sposób gotowania - na parze można podgrzewać niemal każdy rodzaj pożywienia

Najważniejsze, że spożywanie posiłków gotowanych na parze pozytywnie wpływa na Twoją sylwetkę, daje więcej sił witalnych oraz zadowolenia z siebie, a to jest kluczem do zdrowia! 
Jakie znacie zalety gotowania na parze?

Udostępnij ten post

1 komentarz :

  1. Ten wpis udowadnia, że gotowanie na parze jest nie tylko zdrowe, ale i smaczne. Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń