Kubuś Puchatek - 15 inspirujących cytatów


Czytaliście w dzieciństwie Kubusia Puchatka? To chyba jedna z najpiękniejszych książek dla dzieci, jakie miałam okazję czytać. 




- 1 -
-Puchatku?
-Tak Prosiaczku?
-Nic- powiedział Prosiaczek biorąc Puchatka za łapkę - Chciałem się tylko upewnić, że jesteś. 

 - 2 -
Przyjacielu, jeśli będzie ci dane żyć sto lat, to ja chciałby żyć sto lat minus jeden dzień, abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez ciebie.

 - 3 -
Jeśli spadniesz na kogoś, nie wystarczy powiedzieć, że nie chciałeś. W końcu ten ktoś też wcale nie chciał, żebyś na niego spadał

- 4 -
Że gdy mówimy My tzn. Ja i Ty - już zawsze, na zawsze

- 5 -
Kiedy zawołasz do króliczej norki: Hej, jest tam kto?, a głos z wnętrza odpowie: Nie!, to znaczy chyba, że nie jesteś mile widziany.

- 6 -

Miałem zamiar zmienić koszulkę, ale zmieniłem zamiar

- 7 -
 - Prosiaczku, nie masz ani krzty odwagi
- Niełatwo jest być odważnym - odparł Prosiaczek lekko pociągając nosem - kiedy jest się tylko Bardzo Małym Zwierzątkiem

- 8 -
Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić.

- 9 -
 -Powiedz, Puchatku - rzekł wreszcie Prosiaczek - co ty mówisz, jak się budzisz z samego rana?
-Mówię: "Co tez dziś będzie na śniadanie?" - odpowiedział Puchatek. - A co ty mówisz, Prosiaczku?
-Ja mówię: "Ciekaw jestem, co się dzisiaj wydarzy ciekawego".
Puchatek skinął łebkiem w zamyśleniu.
-To na jedno wychodzi - powiedział.

- 10 -
 - Puchatku, nie masz ani krzty rozumu!
- Wiem o tym

- 11 -
 Puchatek spojrzał na obydwie łapki. Wiedział, że jedna z nich jest prawa, i wiedział jeszcze, że kiedy już się ustaliło, która z nich jest prawa, to druga była lewą, ale nigdy nie wiedział, jak zacząć.
 
- 12 -
 Jeżeli masz wrażenie, że osoba, do której mówisz, wcale Cię nie słucha, nie denerwuj się. Może wpadło jej do ucha trochę Puchu.

- 13 -
-A co tropisz? – zapytał Prosiaczek.
-Coś, coś, coś – odparł tajemniczo Puchatek.
-A co, co, co? – spytał Prosiaczek podchodząc bliżej.(…)
-Będę musiał trochę poczekać, aż to coś wytropię, i wtedy się dowiem.

- 14 -
W takich chwilach ja jestem szczęśliwy, a inni mówią po prostu, że zjedli śniadanie.

- 15 -
-Byłem gapą, strasznie głupim gapą. Jestem po prostu Miś o Bardzo Małym Rozumku.
-Jesteś najlepszym Misiem pod słońcem – pocieszył go Krzyś.
-Czy naprawdę tak myślisz?! – zawołał Puchatek uszczęśliwiony. I nagle rozpogodził się cały.




Rozmarzyłam się... ;)

Udostępnij ten post

1 komentarz :

  1. Cytaty z "Kubusia Puchatka" są powszechnie znane jako inspiracje, np. do kartek z życzeniami. Wiele naszych czytelniczek otrzymuje takie miłe słowa w swoich kartkach ślubnych.

    OdpowiedzUsuń