"W ułamku sekundy" Alex Kava

Trzymająca w napięciu, momentami przerażająca i wciągająca. Jeśli jeszcze nie znasz twórczości Alex Kavy, w ułamku sekundy zapomnisz o otaczającym Cię świecie, obiecuję.

Z dobrą książką jest tak, że rozpoczynając lekturę nawet nie podejrzewasz, że zapomnisz o wszystkim dookoła i zaniedbasz obowiązki. Tak jest z książkami Alex Kavy, ale pod warunkiem, że nie przeczytałeś ich drogi molu książkowy zbyt dużo. Moja przygoda z jej powieściami rozpoczęła się wiele lat temu i po lekturze około 15 pozycji mogę powiedzieć, że z czasem schematy się powtarzają i ciężko jest odróżnić jedną historię od drugiej. Książki przestają też zaskakiwać i stają się do bólu przewidywalne. Alex Kava jest świetna, ale z umiarem i do pewnego momentu. W sumie tak dzieje się z większością autorów, więc nie powinien się tu nikt dziwić.


Po latach postanowiłam zrobić wielki come back do tej autorki oraz serii książek o Maggie O'Dell. Pierwszą część pochłonęłam szybko i wspominam jako dobrą książkę. "W ułamku sekundy" wydała mi się ciekawą pozycją i nie zawiodłam się, choć schemat był mi dobrze znany. Jest to też dość "stara" książka, a osobiście uważam, że wcześniejsze dzieła Kavy są zdecydowanie lepsze od tych najnowszych.


"W ułamku sekundy" to druga część przygód agentki FBI Maggie O'Dell w serii KOLEKCJONER. Pierwsza część, którą zresztą również mocno polecam to "Dotyk zła". Była to pierwsza książka Kavy jaką przeczytałam, także mam do niej sentyment. :) Agentka musi kolejny raz się zmierzyć z psychopatycznym mordercą Albertem Stuckym, który uciekł z konwoju więziennego. O'Dell, która raz już doprowadziła do ujęcia Stucky'ego, po raz kolejny przeżywa koszmary sprzed kilkunastu miesięcy. 


Pozycja warta polecenia, niezwykle wciągająca, ale też taka, przy której naprawdę się odpoczywa. Czyta się ją szybko, z agentką Maggie można się zaprzyjaźnić. Dla mnie jest to ciekawa pozycja na wieczór, która pozwala naprawdę zagłębić się w umysł łowcy i ofiary.




Ocena: 7/10
Tytuł: W ułamku sekundy
Autor: Alex Kava
Wydawnictwo: Wydawnictwo HarperCollins Polska
ISBN: 9788327637574

Za lekturę serdecznie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska

Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz