"Księżniczka popiołu" Laura Sebastian


Nastoletnia Maria Stuart (Reign) to serial, który porwał nastolatki. I w dokładnie takim klimacie utrzymana jest "Księżniczka popiołu". Jeśli szukasz lekkiej, przyjemnej i oparterj na znanych schematach lektury dla dziewczynki, to jest to! 


Można powiedzieć, że jest to książka dedykowana głównie nastolatkom. W końcu mamy tu sercowe rozterki, księżniczkę i oczywiście rebelię. Muszę przyznać, że z tą opinią wielu czytelników się zgadzam. Nie jest to powieść najwyższych lotów. Schematy są do bólu oklepane, a fabuła przewidywalna do szpiku kości. Mimo wszystko jednak czytało mi się ją przyjemnie, bo to lekka lektura.

Kiedy Theodosia miała sześć lat jej życie zostało przewrócone do góry nogami. Była następczynią tronu, a teraz stała się Księżniczką Popiołu, więźniem we własnym domu, zdanym na łaskę brutalnego władcy. Przez dziesięć lat Theo starała się przetrwać w nadziei na ratunek, żyjąc w cieniu. Jednak pewnej nocy Kaiser (który ją pojmał) zmusił ją do zrobienia czegoś, co miało ją prześladować do końca życia. Wydarzenie sprawiło, że w Theo na nowo nabrała woli walki. 

Między smutną historią, rebelią i emocjami bohaterki pojawia się również wątek miłosny. Jest on moim zdaniem lekko infantylny, ale dla szesnastolatki (czyli równolatki naszej głównej bohaterki) powinien być odpowiedni. Ja jestem już troszkę za stara na takie historie. :) Trójkąt miłosny, w którym główna bohaterka ma dylemat, którego z adoratorów wybrać to juz nie to, czego szukam. Oczywiście jeden z nich to stary przyjaciel, a drugi - syn największego wroga. Chociaż muszę przyznać, że ten wą tek nie jest tak oczywisty jak pozostałe i z ciekawością sprawdzę w kolejnych tomach, jak rozwija się historia. 

Momentami odnosiłam wrażenie, że postaci są niedopracowane, a fabuła nieco niespójna. Czegoś nieustannie mi brakło, ale.. to dopiero pierwszy tom. Mam szczerą nadzieję, że w kolejnych autorka nieco się rozkręci i rozbuduje kreowany przez siebie świat i postaci. Na pewno sięgnę po następne tomy, jakie ukażą się w tej serii. Na ten moment daję Laurze Sebastian w kredyt zaufania.

Generalnie książka naprawdę trafi w gusta młodszych odbiorców, lubiących elementy fantastyki. Wielbicielki Reign i tym podobnych dzieł będą zachwycone. Ja oczekiwałam czegoś bardziej na poziomie Gry o Tron, ale to nie ten kierunek.


Ocena: 5/10

Tytuł: Księżniczka popiołu
Autor: Laura Sebastian
Wydawnictwo: Wydawnictwo Zysk i S-ka


Za lekturę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka.

Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz