"Czego nie powiedziałam" Małgorzata Garkowska


Wszyscy przygotowujemy się do Świąt Bożego Narodzenia. Dla mnie jest to dodatkowo taki czas w roku, gdy nadrabiam zaległości czytelnicze i z zapałem sięgam po lekkie lektury, dzięki którym jestem szczęśliwa i natchniona miłością. Lektury, które lekkością zachęcają mnie do przemyśleń. Jedną z takich książek jest "Czego nie powiedziałam".

Do lektury zachęcił mnie opis samego wydawnictwa:
"Jak grom z jasnego nieba. Tak wyglądało pierwsze spotkanie Emilii i Roberta. Ona, niepewna siebie młoda kobieta, i on, przebojowy mężczyzna, zaradny i zdecydowany. Wydaje się, że do pełni szczęścia niczego im nie brakuje. Albo prawie niczego...
Marzenie Roberta rodzi kłamstwo, kłamstwo budzi demony przeszłości. Emilia wraca wspomnieniami do czasów, gdy była nastolatką. Zakochaną nastolatką. Dla miłości gotową zrobić wszystko. Nie wiedziała jednak, jaką cenę przyjdzie jej za to zapłacić..."

Poczułam się zaintrygowana rysowaną fabułą. :) Wcale się nie zawiodłam, bo jak widać moja czytelnicza intuicja działa jak należy. Nie jest to jednak w pełni lekka książka, przy której beztrosko odpoczniemy i nie będziemy skłonieni do żadnej refleksji. „Czego nie powiedziałam” to mądra powieść dotykająca problemów, z którymi boryka się każdy z nas. Tematów trudnych, w tym także przeszłości oraz jej wpływu na nasze postępowanie. Muszę przyznać, że autorka dobrze przygotowała się psychologicznie do napisania tej książki - w bardzo autentyczni sposób przedstawiła bolesne wspomnienia, niepokój, trudne relacje, marzenia i miłość. 

Autorka porusza też ważną kwestię: Czy czasem kłamstwo jest lepszym wyjściem? Czy warto zataić prawdę dla dobra ukochanej osoby? Wierzę, że każde kłamstwo prędzej czy później wychodzi na jaw, a skrywane tajemnice przeszłości muszą ujrzeć światło dzienne. Nie jestem zwolenniczką tajemnic, choć pobudki Emilii potrafię nawet w pewnym stopniu zrozumieć. Mimo wszystko oczywiście pętla kłamstw wraz z lekturą zaciska się coraz mocniej... 

Czego nie powiedziałam to książka, która poruszy niejedno serce. Fabuła jest przemyślana, brakuje nieścisłości. To pozycja dopracowana od A do Z! Ja mam za sobą nieprzespaną noc, bo nie miałam oderwać się od lektury. A jak będzie z Tobą? :)


Ocena: 8/10

Tytuł: Czego nie powiedziałam
Autor: Małgorzata Garkowska
Wydawnictwo: ZYSK i S-KA




Za lekturę serdecznie dziękuję Wydawnictwu ZYSK I S-KA. 

Udostępnij ten post

2 komentarze :