Razem będzie lepiej - Jojo Moyes



Po przeczytaniu krótkiego opisu książki, nie miałam większej ochoty po nią sięgać. Historia o kobiecie na rozstaju dróg, która wyrusza gdzieś z dwójką dzieci i psem, by odmienić swoje życie? Brzmiało banalnie i nudno. Obawiałam się, że tragiczne historie bohaterów sprawią, że czytanie tej książki będzie udręką a nie przyjemnością. Na szczęście się rozczarowałam!

Moja ocena: 8/10

Już po pierwszych kilku stronach miałam trudność z oderwaniem się od lektury. Co chwila wybuchałam śmiechem, co spotykało się z pytającymi spojrzeniami rodziny. Chwilę później zanosiłam się płaczem i ze wzruszenia musiałam przerywać lekturę. Książkę czytało mi się niezwykle lekko, wręcz odnosiłam wrażenie, że płynęłam przez kartki nie zauważając, jak mija czas. Tak powinno czytać się każdą książkę!

Chwile wzruszenia. Te sekundy, gdy musiałam oderwać się od lektury, bo przywoływane były moje własne wspomnienia i emocje im towarzyszące. Emocje opisywane przez Jojo Moyes były tak prawdziwie, że zaczynałam je współodczuwać. Pisarka doskonale włada językiem, a jej sposób operowania słowem bardzo przypadł mi do gustu. Bo poza tym, że książka musi być po prostu dobrze napisana, czytelnikowi sposób pisania pisarza musi również podpasować.

Zazwyczaj obawiam się początku książki, bo wielu autorów wprowadza bohaterów zbyt szybko i zbyt zachłannie. Tutaj na szczęście nic podobnego mnie nie spotkało. Podczas lektury miałam wystarczająco dużo czasu, by poznać bohaterów i wyrobić sobie na ich temat opinię – polubić ich lub znienawidzić, poznać mocne i słabe strony, lęki i potrzeby. Utworzyła się niewidzialna więź między mną, a poszczególnymi postaciami. I za każdym razem, gdy odchodziłam od książki – miałam ochotę szybko do niej powrócić. Miałam wrażenie, jakbym zostawiała tam cząstkę siebie.

Nie jest to książka, która odmieni nasze życie. Nie zmienia świata i nie powoduje, że zaczynamy inaczej patrzeć na otaczający nas świat. Jest to po prostu doskonała lektura pełna ciepła, która przypomina o tym, co jest w życiu najważniejsze i uczy, że każdy ma prawo popełniać błędy. I ma prawo do tego, by dostać możliwość naprawienia ich.


To jest książka dla:
kobiety, która szuka lekkiej i przyjemnej lektury. Pozycji, przy której odpocznie, ale nie dostanie ataku szału z powodu jej infantylności i płytkości wątków i charakterów bohaterów. Jest to doskonała propozycja na wakacje lub długi weekend.

Tytuł: Razem będzie lepiej
Autor: Jojo Moyes
Wydawnictwo: Znak Literanova
Liczba stron: 466
ISBN: 978-83-240-2692-0

Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz